Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jest umowa na nowe tramwaje dla Szczecina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Tramwaje Szczecińskie

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jest umowa na nowe tramwaje dla Szczecina
wiz. Tramwaje Szczecińskie
Tramwaje Szczecińskie właśnie podpisały umowę na zakup 4 nowych, dwukierunkowych tramwajów w pełni niskopodłogowych. Pojazdy dostarczy Modertrans, który wg. informacji przewoźnika ze Szczecina dostarczy mu zupełnie nowy pojazd.

Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę na dostawę czterech nowych tramwajów z firmą Modertrans. To efekt rozstrzygnięto postępowania przetargowego, o którym więcej pisaliśmy tutaj. Jak podaje przewoźnik ze Szczecina, Modertrans zaproponował spółce zupełnie nowy pojazd, który jak dotąd nie był jeszcze oferowany przez firmę. Czoło nowego tramwaju dla Szczecina jest identyczne jak w prototypowej Gammie, która od jakiegoś czasu jest użytkowana w Poznaniu. Na razie czekamy na odpowiedzi Modertransu w sprawie tego, jakie tramwaje dotrą do Szczecina.

3-człony i prawie 32 metry

Nowe tramwaje będą jednoprzestrzenne, trójczłonowe, przegubowe, w stu procentach niskopodłogowe, klimatyzowane o długości 31,97 metrów i szerokości 2,4 metra. Pojemność przewozowa: 240 pasażerów (194 miejsca stojące i 46 siedzących). Pasażerowie będą mogli korzystać z Wi-Fi i gniazd USB do ładowania telefonów. Siedzenia zostaną pokryte tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie.

Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne w technologii LED. Bezpieczeństwo pasażerów w trakcie wsiadania i wysiadania oprócz standardowych fotokomórek zapewnią dodatkowo czujniki nacisku powodujące otwarcie drzwi w razie natrafienia na przeszkodę w trakcie zamykania. W przedziale pasażerskim będą dwa miejsca dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego.

W tramwaju zostanie zainstalowany system monitoringu umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed, za i wzdłuż obu boków tramwaju.

Pojazdy będą wyposażone w cztery wózki napędowe. Wszystkie skrętne, co zmniejszy zużycie obręczy kół, szyn oraz zapewni cichszą eksploatację. Nowoczesny energoelektroniczny napęd falownikowy z silnikami prądu zmiennego ogranicza emisję grafitu i miedzi do środowiska. W przypadku zaniku napięcia w sieci zasilającej zastosowany napęd i bateria akumulatorów umożliwią samodzielny zjazd tramwaju, np. ze skrzyżowania na odcinku 100 metrów.

4 pojazdy z podstawy i 8 w ramach opcji

Realizacja zamówienia podzielona jest na dwa etapy.

W pierwszym obligatoryjnym wykonawca w terminie 510 dni od zawarcia umowy, nie później niż do 31 maja 2026 r. zobowiązuje się dostarczyć: cztery tramwaje dwukierunkowe niskopodłogowe, jeden komplet specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, jeden specjalistyczny pojazd techniczny.

Wartość zamówienia obligatoryjnego 63 728 760 zł brutto. Spółka Tramwaje Szczecińskie ubiega się o dofinansowanie na ten cel w kwocie 33 mln zł z programu unijnego FEnIKS.

Etap drugi (opcja) obejmuje dostawę maksimum ośmiu tramwajów dwukierunkowych – w takiej samej cenie za jeden pojazd, jak w pierwszym etapie (12 mln zł netto) i w tym samym terminie. Zamawiający planuje powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji najpóźniej 28 lutego 2025 roku.

Zakup dodatkowych tramwajów uzależniony jest od tego, czy Tramwaje Szczecińskie uzyskają dofinasowanie z Krajowego Planu Odbudowy. Spółka złożyła stosowany wniosek. O tym, które miasta otrzymają dofinansowanie i na ile tramwajów, rozstrzygnie konkurs, którego rozstrzygnięcie poznamy dopiero za kilka tygodni.

Maksymalna kwota dofinansowania to 85 proc. kosztów zakupu (czyli dla ośmiu tramwajów Modertrans niespełna 82 mln zł). W grę wchodzi także niższe dofinansowanie, np. do mniejszej liczby pojazdów albo na niższym poziomie (np. 70 proc.)

200 wozów linowych

Aktualnie Tramwaje Szczecińskiej mają 200 tramwajów liniowych, w tym 28 niskopodłogowych i 10 częściowo niskopodłogowych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin chce następne używane tramwaje z Berlina

Komunikacja

Szczecin chce następne używane tramwaje z Berlina

Jakub Rösler 28 listopada 2024

Tramwaje Szczecińskie wybierają Gammy

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie wybierają Gammy

Jakub Rösler 13 listopada 2024

Szczecin. Powrót tramwajów na Kolumba znów opóźniony

Komunikacja

Szczecin. Powrót tramwajów na Kolumba znów opóźniony

Jakub Rösler 18 października 2024

Szczecin ma jedną ofertę na nowe tramwaje

Komunikacja

Szczecin ma jedną ofertę na nowe tramwaje

Jakub Rösler 09 sierpnia 2024

Tramwaje Szczecińskie w końcu kupują nowe tramwaje

Komunikacja

Szczecin. Strefa Czystego Transportu za nowe tramwaje

Komunikacja

Zobacz również:

Szczecin chce następne używane tramwaje z Berlina

Komunikacja

Szczecin chce następne używane tramwaje z Berlina

Jakub Rösler 28 listopada 2024

Tramwaje Szczecińskie wybierają Gammy

Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie wybierają Gammy

Jakub Rösler 13 listopada 2024

Szczecin. Powrót tramwajów na Kolumba znów opóźniony

Komunikacja

Szczecin. Powrót tramwajów na Kolumba znów opóźniony

Jakub Rösler 18 października 2024

Szczecin ma jedną ofertę na nowe tramwaje

Komunikacja

Szczecin ma jedną ofertę na nowe tramwaje

Jakub Rösler 09 sierpnia 2024

Tramwaje Szczecińskie w końcu kupują nowe tramwaje

Komunikacja

Szczecin. Strefa Czystego Transportu za nowe tramwaje

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5